Poznajcie nas. O swojej karierze w AA Euro opowiada Agnieszka Palusińska
W jaki sposób rozpoczęła się Twoja przygoda z AA Euro Group?
Propozycja współpracy z AA Euro pojawiła się w moim życiu dość niespodziewanie, nie byłam wtedy na etapie poszukiwania nowego miejsca pracy i ta propozycja była dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Początkowo miałam mieszane uczucia, obawiałam się trudności językowych i różnic kulturowych jakie mogą zaistnieć między mną, a potencjalnym Szefem z Irlandii. Zdecydowałam się jednak przyjąć zaproszenie na rozmowę z Dyrektorem Operacyjnym Europy w AA Euro, ponieważ zawsze warto rozmawiać. Spotkanie odbyło się w przyjemnej atmosferze, niemniej jednak było bardzo rzeczowe. Każda ze stron wyraziła swoje oczekiwania i ustaliliśmy niezbędne elementy ewentualnej współpracy. Po zakończeniu spotkania wiedziałam już jaką decyzję podejmę i jakie wyzwania przede mną.
Dlaczego zdecydowałaś się zmienić pracę?
W poprzedniej organizacji byłam na etapie osiągnięcia szklanego sufitu. Potrzebowałam nowych wyzwań, które od zawsze napędzają mnie do działania na 150% swoich możliwości i niestety wtedy mi ich brakowało. Po otrzymaniu propozycji ze strony Ray’a Mahon w imieniu AA Euro poczułam, że to jest odpowiedni moment na zmianę. Zawsze staram się otaczać ludźmi, którzy reprezentują sobą te same wartości co ja. Dodatkowo wiedziałam, że dostałam szansę rozwoju nie tylko zawodowego, ale również językowego, co nigdy nie należało do moich mocnych stron.
Jakie były Twoje początki pracy w AA Euro Group?
Początki nigdy nie są łatwe i w tym przypadku nie będę udawać, że było inaczej AA Euro było wtedy znane w Polsce wyłącznie z sektora budowlanego, a moim zadaniem było stworzenie od podstaw bydgoskiego oddziału zajmującego się pracą tymczasową dla branży przemysłowej. Sama sobie zaczęłam tworzyć presję osiągnięcia zamierzonego celu w możliwie najkrótszym czasie. Chwilę to trwało zanim wzięłam głęboki oddech i wróciłam na odpowiednie tory, aby z lekkością podejść do tematu. Zawsze uważałam, że relacje międzyludzkie są podstawą udanego życia zarówno w sferze prywatnej jak i zawodowej. Praca ma sprawiać radość, bo jeśli robimy to, co kochamy to tak naprawdę nigdy nie pracujemy. W dniu, w którym sobie o tym przypomniałam, zaczęłam zdobywać pierwsze kontrakty dla AA Euro.
Praca w międzynarodowej firmie to spore wyzwanie, czy nie miałaś problemu z odnalezieniem się w tej strukturze?
Zgadza się, jest to spore wyzwanie… Wstąpiłam do doskonale działającej organizacji międzynarodowej mającej w Polsce swój oddział wraz z bardzo kompetentnym zespołem osób od prawie 9 lat (na tamtą chwilę). Pierwszym moim wyzwaniem w AA Euro było odnalezienie się w nowej strukturze oraz codzienne przełamywanie bariery językowej, która nie ułatwiała mi jakiegokolwiek zadania. Na szczęście „stara brygada” AA Euro okazała się być świetnym zespołem, który z chęcią przyjmował do siebie nowych członków.
Czy pamiętasz kto był pierwszym pracownikiem, którego rekrutowałaś i w jaki sposób przebiegała rozmowa kwalifikacyjna?
Oczywiście! Była to moja pierwsza rekrutacja w nowej organizacji dla świeżo pozyskanego klienta z branży automotive. Kandydat został umówiony telefonicznie na rozmowę kwalifikacyjną do naszego biura przy ulicy Sienkiewicza 17 w Bydgoszczy. Kandydat zrobił na mnie dobre pierwsze wrażenie za sprawą swojej punktualności. Mimo młodego wieku podszedł do spotkania z należytym przejęciem, co zaowocowało zdobyciem oferowanego przez nas wakatu. Mało tego pan Adam pomimo trudności, które nadeszły w roku 2020 i przestoju gospodarczego związanego z COVID-19 kontynuuje z nami współpracę do dnia dzisiejszego. I tu nadmienię po raz kolejny – relacje międzyludzkie są najważniejsze, a każdy z nas jest inny i wymaga od drugiego człowieka innego sposobu komunikacji.
Za co najbardziej cenisz pracę w AA Euro Group?
Wbrew pozorom nie jest to pytanie tak proste, jak mogłoby się wydawać. Może gdybym mogła wybrać między dwoma wartościami dodanymi było by mi łatwiej odpowiedzieć zwięźle na to pytanie. Kluczowe cechy organizacji to na pewno fakt, że AA Euro pozwala mi się rozwijać, słucha moich potrzeb, ustala wspólnie ze mną strategię na kolejne miesiące, działa bardzo dynamicznie i szybko podejmuje decyzje. Najbardziej jednak cenię firmę za stworzenie zespołu specjalistów będących jednocześnie „dobrymi” ludźmi. Nasi szefowie wiedzą co to empatia i szacunek do drugiego człowieka.
Co stanowiło dla Ciebie największe wyzwanie?
Wyzwań było dużo i nadal wiele przede mną – przynajmniej mam taką nadzieję. Największym wyzwaniem było stworzenie nowej linii biznesowej mieszczącej się w sektorze przemysłowym, a mianowicie usługi Legalizacji Pracy Cudzoziemców. Usługa ta wymagała ode mnie zawarcia nici porozumienia z każdym oddziałem PUP i UW mieszczącym się na terenie miast, w których nasi klienci mają swoje siedziby. Ten rodzaj usługi charakteryzuje się koniecznością dużego zaangażowania, nieustającego kształcenia się spowodowanego dynamiką zmian ustawowych i skrupulatnością w wykonywaniu swojej pracy. Niektóre przypadki wymagają wnikliwej analizy, a powiedzenie „co dwie głowy to nie jedna” nabiera realności i tu z pomocą przychodzi mi kolejny ekspert AA Euro – Monika Stawska zajmująca się sektorem budowlanym. Usługa Legalizacji na stałe zagościła w ofercie AA Euro. Wyzwanie zostało zakończone sukcesem, a nasi Klienci chętnie korzystają z tego rozwiązania.
W jaki sposób rozwinął się oddział AA Euro Recruitment Poland w Bydgoszczy?
Moja współpraca z AA Euro rozpoczęła się 01.03.2019r. miesięcznym wdrożeniem do struktury, które odbywało się w toruńskim oddziale. W tym czasie opracowałam główne założenia i strategię działania dla planowanego biura w Bydgoszczy. Nie mniej ważne było stworzenie pełnej dokumentacji na potrzeby Pracy Tymczasowej: umów handlowych, dokumentów pracowniczych w języku polskim i ukraińskim, ustalenie zasad współpracy w porozumieniu z Działem Kadrowo-Płacowym. Pierwszym wyzwaniem było oczywiście znalezienie odpowiedniego biura mieszczącego się w ścisłym centrum miasta. Po znalezieniu odpowiedniego lokalu wróciłam do pracy na terenie Bydgoszczy i 01.04.2019r. oficjalnie otworzyliśmy bydgoski oddział AA Euro. Zaczynając od przysłowiowego zera rozpoczęliśmy promowanie marki na rynku bydgoskim. Po chwili nawiązaliśmy współpracę z pierwszym bydgoskim Klientem i pierwszymi Pracownikami Tymczasowymi. Do końca minionego roku klientów branży przemysłowej mieliśmy już kilkunastu. Początek roku 2020 rozpoczął się dla nas bardzo pracowicie, a koniec pierwszego kwartału odwrócił karty z powodu pandemii. Nie poddawaliśmy się jednak i nasze biura zamieniliśmy tymczasowo na domowe kanapy. Dwa miesiące izolacji zamieniliśmy na intensywny czas handlowy, który bardzo szybko zaowocował kolejnymi podpisanymi umowami. W połowie maja wróciliśmy do naszych biur. Był to czas, w którym nasi Klienci wznowili produkcje i znów mieliśmy ręce pełne pracy. Dynamika naszego rozwoju wymagała powiększenia zespołu. W rezultacie zatrudniliśmy dwie nowe osoby na stanowisko Konsultanta ds. Rekrutacji, które opiekują się bydgoskimi firmami.
Co uważasz za swój największy sukces?
Moim największym sukcesem jest całokształt stworzonego przeze mnie Oddziału wraz ze zgranym zespołem, który na pewno będzie się powiększał i szerokim wachlarzem Klientów specjalizujących się w różnych branżach sektora przemysłowego.
Jakie są Twoje najbliższe plany związane z rozwojem kariery?
Uważam, że pytanie o rozwój mojej kariery zawodowej powinno być raczej skierowane do mojego Szefa 🙂 Ze swojej strony mogę zapewnić, że na pewno nie spocznę na laurach. Praca Tymczasowa to dziedzina, z której się wywodzę i na pewno będę ją w dalszym ciągu kontynuować na terenie Bydgoszczy, Województwa Kujawsko – Pomorskiego i pozostałej części Kraju.